10 Mayıs 2012 Perşembe

Haşhaşlı Çörek

Haşhaşlı Çörek
Oturduğumuz yerin sahilinde her ürünü çok lezzetli olan bir fırın var.1 numara simitidir ama bizim için haşhaşlı çöreğide çok özeldir.

Teyzemin evine çok yakın olduğu için bir misafirmi geldi Serpillllll koş haşhaşlı al,anneme birimi geldi 'Serpil gelirken haşhaşlı çörek almayı unutma diye sıkı sıkı tembihlenir':))

Daha evvel burada daha sert kıvamlı kurabiye türü bir haşhaşlı yapmıştım ama bu seferki bildiğimiz mayalı hamurdan!Bu arada bunu yedikten sonra anladımki bizim fırının haşhaşlı çöreği hiçte o kadar güzel değilmiş hıhhh;;;;;;;;;;;;;;)

HAŞHAŞLI ÇÖREK

1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
2 yumurta(sarıları üzeri için)
1 küp pakmaya(yaşmaya)
2,5 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İçine;

4 yemek kaşığı ezilmiş sarı haşhaş
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı toz şeker





Süt ve suyu karıştırıp el yakmayacak sıcaklığa gelinceye kadar ısıtın ve 1 küp yaşmamayı içinde eritin.

3 bardak un ve diğer hamur malzemelerini karıştırıp gerektiğinde un ilavesi ile ele yapışmayacak ancak yumuşak bir hamur elde edin.Yumuşak olması hamurun kabarması ve piştiğinde de yumuşak kalması için çok önemli!Hamurun üzerine strec film geçirip ılık bir yerde 1 saat kadar mayalandırın.

Haşhaş ezmesi şeker ve sıvıyağı koyu akışkan kıvam elde edene kadar karıştırın. (bu karışıma isterseniz 3-4 çorba kaşığı ceviz kırığıda ekleyebilirsiniz o zaman yağ ve şeker miktarını biraz arttırın)

Mayalanan ve 2 katına çıkan hamuru bir kere daha yoğurun.Hamuru 3 parçaya bölüp her bir parçayı tezgaha biraz un serpip açabildiğiniz kadar ince açın.(tabi yufka kadarda ince değil :))

Haşhaşlı karışımı hamurun her yerine eşit yayın ve hamuru rulo sarın.Yağladığınız yuvarlak pandispanya kalıbınıza rulodan 3 er parmak genişliğinde kestiğiniz parçaları yukarı bakacak şekilde dizin bu şekilde 45 dakika daha mayalandırın.

Mayalanma sonunda üzerine yumurta sarısı sürüp 175 dereceli ön ısılı fırında kızarana kadar pişirin.

Afiyet Olsun...


Bu arada bu tarifi 75.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Birdilim düş'e gönderiyorum :))

Ben bu sıralar takip edemiyorum ama sırası gelen arkadaşlar bana yorum bırakırsa ihmal etmemeye çalışırım tarif göndermeyi .Kolay gelsin :)

42 yorum :

Unknown dedi ki...

Hani bana bak ağlarım şeker:))Elle
rine sağlık süper olmuş öpüyorum.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

offf hacı valla sabah sabah gözümü gönlümü açtın,canımı da çektirdin yani:)))nefis görünüyor sahiden,aklıma tahinli çörek de geldi bir anda:)))canım mantıda çekiyor imdattt:)))
öptüm sulu sulu:)

sarımutfak-hande dedi ki...

bizim yörede (bilecikte) çok sık yapılır bazen hamuru evde yaparız bazen ekmek hamuru alıp yaparız süper olur ellerine sağlık canım seninkide çok güzel olmuş

Demlenmisyasam dedi ki...

Ellerinize sağlık fakat,
Malzemelerin arasında süt yazmamışsınız tarif ederken sütle suyu karıştırmışsınız...
sütte var mı malzemeler arasında acaba?

Serap dedi ki...

Nefiss görünüyor. Ellerinize sağlık.

NasılAnne dedi ki...

100 puanlık uzman sorusu; ezilmiş sarı haşhaş nedir, nereden edinilir? :)

Aycan dedi ki...

Ellerine sağlık canım,gül gibi açmış çörekler.

Biara sana amasyanın özel çöreğinden alıyımda göndereyim.Harika bir lezzet laf aramızda.

Fincan Teyze dedi ki...

tesadüfen gördüm bloğunuzu... çok beğendim, izemeye aldım.
Görüşmek dileğiyle...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Dilek Hanım bende bu liste biraz kısa oldu bir eksik var ama ne diyorum :))Süt var tabi 1 bardak ekledim:)


Sarı haşhaş ezmesini ben aktardan aldım.Heryerde satılıyor.Poşet içinde satılıyordu aldığım yerde mesela.Hani birde taneli kullandığımız mavi-siyah haşhaş var onunda ezmesi var .Onu değil sarı olanı alın diye bu şekilde yazdım

Pembe Tatlar dedi ki...

Aylinciğim nar gibi kızarmış enfes gözüküyor canım ellerine sağlık..

Hayatın Tatları dedi ki...

Sana inanamıyorum Aylin. Maşallah ne kadar beceriklisin!

Nil dedi ki...

ben bu haşhaşı nereden bulabileceğimi hala bilmiyorum :(

mandalincikmazi dedi ki...

Eee valla sen de benim miğdemi guruldattın demek çıkmana yarım saat var :) ama benim daha çok var :)) ellerine sağlık canım ...
Gideyim kendime bir çay hazırlayayım
sabahtan kalma az birazda simit vardı yanınada onu katık edeyim...
Haşhaşlı çöreğin yerini tutmaz ama idare edcez gari:))

bırtutamkekik dedi ki...

istiyorumm benn bundaann:)
bana nee bana neee!!
ellerine sağlıkk aylincimm.
aldım bir dilimcikk;)
sevgilerr...

bırtutamkekik dedi ki...

istiyorumm benn bundaann:)
bana nee bana neee!!
ellerine sağlıkk aylincimm.
aldım bir dilimcikk;)
sevgilerr...

zeynep dedi ki...

Üfff çok severim ya bende hep fırından alıyorum daha yapmaya cesaret edemedim bi türlü:))
Ellerine sağlık ne ara yaptıysan artık bunu da gündüz işte gece mutfakta mı çalışıyorsun anlamıyorum ki:)

Unknown dedi ki...

Aylin pastane senin yanında haltetmiş. Ellerine sağlık canım mükemmel görünüyor.

eskiden-yeniye dedi ki...

yarışmadan yeni bilgim oldu.oy verdim.elinize sağlık.. haşhaşlı da süper görünüyor.ben de yapacağım inş.

*mehtap dedi ki...

bende çok severim bu haşhaşlı çörekleri,harika olmuş,eline sağlık.

Unknown dedi ki...

bayıldığım lezzettir. hele de puf puf olunca. elinden de güzel olmuş aylinciğim eline sağlık. bol haşhaş koymuşsun ki tam da benim favorim olur.afiyet şeker olsun size sevgiler

Burcu Kayhan dedi ki...

Ohhh miss olmuş, nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

mutfagabuyrun dedi ki...

şu resime bakıpta fırınınkiyle kıyaslamak olurmu canım.süper süper.sabah sabah öyle güzel görünüyorki uzanıp alasım geldi.ellerine sağlık canım.öpüyorum çok.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Aylin'im süpersin ellerine sağlık tarifini yayınladım.

Sevgiler,
Evren

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık, hayırlı cumalar..

Narince dedi ki...

Aylin'cim senin ne fazlalığın var ki? Dukanlar diyetler:)

Çörek harika görünüyor ellerine sağlık.

YELDA dedi ki...

ellerinize sağlık müthiş görünüyor...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım canım aylinim..
sırf bu sebeple ,kapına dayanabilirim ! :=))

çeşnici Handan dedi ki...

Aylincim döktürmüşsün yine nefis olmuş fotolara bittim elşlerine sağlık canım afiyetler olsun.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel olmuşlar,fotoğraf kolajı da güzel olmuş..Ellerinize sağlık

bolkepce dedi ki...

Amasyalı bir komşumuz harika yapardı bu çöreği. Cevizli haşhaşlı çörek dedin mi o aklıma geliyor hemen.
Seninki de enfes görünüyor, böyle porsiyonluk çiçekler :)
Eline sağlık Aylincim.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Bende hep firindan alirim hashasli coregi, tarifinizi deneyecegim. Ellerinize saglik

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerinize sağlık benimde komşum çok güzel yapardı şimdi onu hatırladım:) sevgiler...

Oglak Kizlari dedi ki...

Helbet birgün bende cesaret edeceğim bu ekmeği yapmaya.

Elerine sağlık.

Özenmiş anne Çiğdem

zeymurancafe dedi ki...

ımmm cok guzel gorunuyor canım hashaslı ekmek olsun corek olsun cok sık yaparım harıka olur tahınlı,cevızlı nelı ıstersen ellerıne sağlık

Gurme Şirine dedi ki...

haşhaşlı çöreği çok merak ettim en kısa zamanda denmek istiyorum...
gerçekten güzel görünüyor...
canım ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bu yenilmezmi simdi, hee hashasli olunca dadina tad katar, birde yaninda cay olursa super gider
ellerine saglik

defne naz dedi ki...

ege yöresinde(uşak-afyon) çok meşhurdur bu börek. annemler uşakta oturyor. Her gittiğimizde tepsi tepsi yapılır. Bayılırım. Yanına bir de peynir domates olunca süper... elinize sağlık...

Fatma dedi ki...

çörekler harika en kısa zamanda deniyce elinize sağlık

Oktay Usta dedi ki...

Harika! canımız çekti olmadı böyle ama neyse :) çok teşekkürler

meltem bektaşoğlu dedi ki...

ben şimdi yaptım içi cevizli mükemmelötesi oldu akşam sefası yapıcaz,yemek yerine....ellerine vede emeğine sağlık bloğunu beğendm,sık kullanılanlara ekledim...face hesabın varmı canım???

Esra dedi ki...

Tarifinizi harfiyen uyguladım pek lezzetli oldu gerçekten fırınlarda satılanlardan daha güzel. Hatta aynı tepside hem haşhaşlı hem cevizli hem de peynirli yaparak çeşit çeşit oldu kahvaltı sofrası için :))

Teşekkürler:)

figen dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL BİR TARİF DENEDİM VE MUHTEŞEM ÖLDU